Într-o eră în care tehnologia este la putere nu trebuie să uităm de cei mai puțin norocoși. În contextul pandemiei de coronavirus, elevii sunt nevoiți să asiste la cursuri online, însă realitatea cruntă a zilelor noastre ne face să ne gândim de două ori la posibilitățile pe care unii le au, iar alții doar visează.
Ioana are 13 ani și este din localitatea Stâncești, la doar câțiva kilometri de Botoșani. În timp ce alți copii au smartphone-uri, tablete și laptop-uri de ultimă generație, Ioana își face temele la lumina lumânării, iar în acest context se regăsesc, în județul Botoșani, alți 11.000 de elevi, lucru ce face imposibilă participarea lor la cursurile online.
TURISM. O țară va plăti jumătate din prețul zborurilor, pentru a atrage turiști
Monitorul de Botoșani informează că în județ sunt mulți elevi buni, care iau note mari la școală, dar pe care situația actuală a țării noastre și deciziile guvernanților nu îi avantajează și nu îi ajută deloc.
Astfel, cursurile online sunt o adevărată problemă pentru Ioana, eleva de 13 ani care nici măcar nu are electricitate. Trist este faptul că profesorii botoșăneni din zonele rurale sunt, de multe ori, aproape la fel de săraci ca părinții elevilor lor, mai notează sursa citată.
„Eu i-aş lua eu un telefon unui astfel de copil, dar nici măcar eu nu am smartphone. Am făcut un grup cu elevii şi le dau exerciţii, apoi verificăm rezolvările pe mesaje private. Copiii care nu au posibilitatea vor fi ulterior evaluaţi, când va reîncepe şcoala şi vom încerca să îi aducem şi pe ei la nivelul celorlalţi, cu materia”, a spus un profesor de matematică din comuna Mihai Eminescu.
Cu toate acestea, Ministerul Educației susține că există variante chiar și pentru elevii mai puțin norocoși și îi sfătuiește pe profesori să țină legătura cu aceștia prin orice mijloc.
“Profesorii trebuie să intre în legătură cu elevii prin orice mijloace posibile, inclusiv prin poștă sau cu ajutorul vecinilor”, a anunțat Ministerul Educației.